"Шанхайський" рейтинг університетів - 2015
15 серпня Китайський університет Цзяо Тун опублікував новий рейтинг 500 кращих університетів світу. Починаючи з 2003 року Academic Ranking of World Universities (ARWU) щорічно представляє Топ-500 світових університетів і визнаний одним з найбільш авторитетних глобальних рейтингів вишів світу.
Незважаючи на те, що материковий Китай продовжує покращувати свої показники в "Шанхайському" рейтингу університетів світу, США і Європа як і раніше домінують у рейтинговій таблиці.
Як і минулого року, Китай представлений 32 вишами у рейтинговій таблиці топ-500. Тим не менш, багато вишів цієї країни посіли в 2015 році більш високі позиції. Сім університетів Китаю знаходяться в топ-200, у порівнянні з шістьма торік. Японія показала зниження своїх результатів, маючи 18 вишів, у порівнянні з 19 в 2014-му.
В цілому у рейтингу традиційно домінують Сполучені Штати, які мають 51 університет у топ-100.
Гарвардський університет залишається номером один вже тринадцятий рік поспіль. Інша частина топ-10 також залишається незмінною з минулого року, включаючи Стенфордський університет; Массачусетський технологічний інститут; Університет Каліфорнії, Берклі; Кембриджський університет; Прінстонський університет; Каліфорнійський технологічний інститут; Колумбійський університет; Університет Чикаго і Оксфордський університет.
Великобританія має дев'ять університетів в топ-100 - на один (Університет Уоріка - 92) більше, ніж у минулому році. Тим не менш, багато з провідних установ Великої Британії знизили свої результати: Імперський коледж Лондона опустився на одну позицію до 23-го місця, Університет Манчестера втратив три місця і став 41-м, а Единбурзький університет, втративши два місця, став 47-м.
Шанхайський рейтинг університетів складається на основі таких критеріїв, як кількість випускників-лауреатів Нобелівської або Філдсівської премії, цитованість дослідників, кількість статей, опублікованих в журналах Nature або Science, і навіть розмір будівлі університету.

У МОН обговорили новий закон "Про освіту"
19 серпня 2015 року у Міністерстві освіти і науки України відбулась друга сесія громадського обговорення проекту закону «Про освіту» за участю першого заступника міністра освіти Інни Совсун. Про це повідомляє прес-служба МОН.
Під час обговорення, перший заступник міністра зазначила, що представлений проект закону «Про освіту» має задати напрям руху для спеціальних законів різних рівнів освіти.
Першочерговим завданням проекту закону є опис нової структури системи освіти та нової моделі управління. Система управління в освіті, яка є зараз - вкрай неефективна. Типовий приклад – система атестації шкіл, яка реалізується місцевими органами управління. За словами Інни Совсун, такий орган водночас займається і забезпеченням школи, і відповідальний за перевірку її якості навчання. «В таких умовах не може бути ефективної оцінки. У проекті закону прописано створення системи оцінки шкільної освіти, що сприятиме забезпеченню рівного доступу до якісної освіти для всіх дітей», - підкреслила Інна Совсун.
У проекті закону «Про освіту» до оцінки якості шкіл планується залучити батьківські комітети. «У випадку невідповідності школи критеріям та державним стандартам якості, орган управління, отримавши незалежний звіт комісії, прийматиме рішення про зміну керівництва такої школи», - зазначила Інна Совсун.
Перший заступник міністра також зауважила, що однією з ключових змін в освіті є впровадження дванадцятирічної системи середньої освіти, що дозволить учням зробити акцент на профільному навчанні у старших класах, аби краще підготуватися до вибору своєї майбутньої професії.
Під час обговорення проекту закону «Про освіту» перший заступник Міністра підтримала пропозицію щодо розробки системи, яка б поєднувала систему вищої освіти з потребами бізнесу та потенційних роботодавців майбутніх випускників вищих навчальних закладів. Для цього було запропоновано прописати у проекті закону пропозицію про створення у закладах вищої та професійно-технічної освіти так званих «проектних офісів». Їх робота за рахунок співпраці з потенційними грантодавцями дозволить спростити академічні виїзди за кордон викладачів і студентів, збільшити заробітну плату викладачів, поглибити інтеграцію між навчальними закладами та забезпечити студентам проходження реальної практики.
Відповідаючи на запитання представників громадськості, Інна Совсун зазначила, що проект закону «Про освіту» передбачає легалізацію професійних досягнень, здобутих за межами офіційних закладів освіти. «В першу чергу, це стосується професійної освіти. Людина може бути дуже хорошим майстром, але вона не пройшла через формальну систему освіти та не має відповідних документів. Нерідко люди можуть отримати кваліфікацію безпосередньо на виробництві і їм треба дати можливість підтвердити ці знання», - зауважила перший заступник міністра.
Як повідомила Інна Совсун, проектом закону передбачено створення механізму сертифікації вчителів. Головною складовою сертифікації буде перевірка знань викладачем предмету, який він викладає. За її результатами педагог отримуватиме відповідну категорію. Також сертифікація сприятиме підвищенню оплати праці педагогічних працівників. Під час обговорення було запропоновано вводити нову систему оплати праці поступово, залишивши на перехідний період старий механізм атестації вчителів.
Експерт шведсько-українського проекту «Підтримка децентралізації в Україні» Ян Герчинський зосередив увагу учасників обговорення на терміні «засновник школи». «Для дошкільних закладів це будуть громади, для середніх шкіл – громади або райони, для старших шкіл, як і для закладів профтехосвіти – області. Проте, оскільки реформи тривають, повноваження засновників шкіл ще можуть змінюватись», - зазначив Ян Гречинський. За його словами, до повноважень засновника школи входитимуть питання обрання керівництва школи та умов цієї процедури, а також питання автономії навчального закладу.
Обговорення проекту складалося з двох тематичних сесій. Перша була присвячена загальним положенням, структурі освіти, закладам освіти, освітнім програмам, учасникам освітнього процесу. Друга – професійному розвитку та оплаті праці педагогічних та науково-педагогічних працівників, управлінню у сфері.

 Заказать СОУТ Для организации и проведения СОУТ работодателем создается комиссия по проведению СОУТ, состоящая из нечетного числа членов, а также утверждается график проводимых работ. В состав комиссии включаются представители работодателя, включая специалиста по охране труда, представители выборного органа первичной профсоюзной организации или иного представительного органа работников (при наличии).+