Лілія Гриневич: Влада намагається звести нанівець значимість незалежного тестування

Експерт ЦОМу, Координатор напряму «Суспільство знань» УРЯД ЗМІН Лілія Гриневич заявляє про необхідність розробки і термінового впровадження інформаційного захисту системи зовнішнього оцінювання знань абітурієнтів від несанкціонованого доступу. Про це вона сказала на прес-конференції в четвер в інформаційному агентстві УНІАН.

«Є одна проблема, про яку необхідно чесно сказати: система зовнішнього оцінювання інформаційно незахищена. Двічі Верховна Рада провалила законопроект, який визначав відповідальність за фальсифікацію результатів зовнішнього оцінювання. Його прийняття сприяло б тому, що були б виділені кошти на інформаційну захист зовнішнього оцінювання. Поки що ж в базі даних, де знаходяться результати зовнішнього оцінювання, можна поміняти результати. І тому захищеність результатів від зовнішнього впливу повністю залежить від позиції директора Українського центру оцінювання якості освіти », – зазначила Лілія Гриневич.
Ігор Лікарчук, який був звільнений з цієї посади без попередження і без зазначення причин, не приховує, що до нього зверталися представники влади, зокрема нинішні високопоставлені чиновники, з приводу підвищення оцінок. Лілія Гриневич не виключила, що саме бажання влади бачити на посаді директора центру керованого і зговірливого в таких питаннях людини, призвело до цього звільнення.
Вона підкреслила, що, згідно з останніми соціологічними дослідженнями, 80% громадян підтримують запровадження зовнішнього оцінювання, а експерти назвали створення цієї системи успішної реформою у сфері освіти за останні роки: «Суть зовнішнього оцінювання полягала в тому, що всі діти отримують доступ до освіти тільки в відповідно до своїх знань. Основна цінність зовнішнього оцінювання полягала в тому, що батьки та їхні діти переконалися, що його результати є неупередженими і чесними, і воно може бути дієвим механізмом надходження без хабарів ».
Але зараз, підкреслила Лілія Гриневич, влада обрала курс на маргіналізацію зовнішнього оцінювання. «Втрачається його значимість. Умовами прийому передбачено цілий ряд можливостей, як уникнути зовнішнього оцінювання: якщо закінчив школу до 2007 року – не потрібно зовнішнього оцінювання, якщо закінчив 11-й клас за кордоном – теж не потрібно зовнішнього оцінювання, додаються бали за підготовчі курси, необґрунтовано завищені середній бал атестата », – додала вона.
Координатор напряму «Суспільство знань» УРЯД ЗМІН нагадала, що в парламенті лежить законопроект про вищу освіту, де чітко сказано, що вступ до вищих навчальних закладів буде здійснюватися за зовнішнім оцінюванням, середнім балом атестата зрілості і вступних іспитів. «А як це трактує міністр освіти: по 30% значущості кожного з показників в сукупному результаті при вступі. Це означає, що значення зовнішнього оцінювання зводиться нанівець. У країнах, де запроваджено зовнішнє тестування, його результат разом з іншими критеріями при вступі має вагу не менше 80% », – підкреслила Лілія Гриневич.
Вона наголосила на необхідності впровадження системи захисту результатів незалежного тестування абітурієнтів, а також громадського спостереження та аудиту зовнішнього оцінювання після його проведення. «Для того, щоб всім було зрозуміло, що фальсифікації результатів не може бути. Адже це основне, чому люди довіряють зовнішньому незалежному оцінюванню », – зазначила координатор напрямку УРЯДУ ЗМІН.
«Сьогодні дуже турбує те, що результати зовнішнього оцінювання стають все менш значущими, до того ж, є можливість, що ці результати взагалі буде взято під контроль. Суспільство має це зрозуміти і виробити механізми, як цьому протистояти », – підсумувала Лілія Гриневич.

Стаття розміщена в ЗМІ про освіту, Новини. Bookmark the permalink.

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Можна використовувати XHTML теґи та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

 +