Потрібні зміни у розподілі держзамовлення, - Совсун
Перший заступник міністра освіти Інна Совсун в ефірі радіо «Промінь» розповіла про підсумки вступної кампанії, державне замовлення та підняття рівня професійної освіти. Про це повідомляє прес-служба Міністерства освіти.
Як зазначила перший заступник міністра, система вступу до університетів передбачає конкурс. «Наше завдання було удосконалити систему вступу з тим, щоби дійсно найкращі діти змогли потрапити до університетів», - пояснила Інна Совсун.
Щодо кількості бюджетних місць, перший заступник міністра повідомила, що в цьому році порівняно з минулим роком, їх кількість була зменшена приблизно на той же самий відсоток, що і кількість випускників шкіл – 23%. «Тому можливість потрапити на бюджетне місце в цьому році і в минулому була однаковою для абітурієнтів», - додала Інна Совсун.
Водночас, як зазначила перший заступник міністра, необхідно шукати нові підходи до того, як саме фінансувати вищу освіту. Адже механізм державного замовлення залишився нам в спадок з радянських часів, що не відповідає потребам часу. Сьогодні більшість робочих місць знаходяться не в державному секторі, а в приватному. «Держава в будь-якому випадку, дбаючи про розвиток суспільства, повинна забезпечувати фінансування вищої освіти. Але не у форматі кількості державних місць, які вона надає університетам, а у форматі підтримки самих університетів», - підкреслила Інна Совсун.
За словами першого заступника міністра, вищий навчальний заклад може сам зорієнтуватися, в чому є потреби місцевого ринку праці, яким чином найкраще розподіляти гроші між різними факультетами з тим, щоб готувати фахівців. «Необхідно знайти більш сучасний механізм розподілу бюджетного фінансування між університетами та припинити застарілу практику поштучного надавання їм місць. Потрібно переходити до європейської моделі», - запевнила Інна Совсун.
Зокрема вона зазначила, що більшість європейських країн вже застосовують модель, коли держава надає фінансування університету, визначає пріоритетні галузі, а вищий навчальний заклад сам вирішує, яку кількість фахівців він може підготувати за державні кошти.
Також, Інна Совсун зазначила, що сьогодні найактуальнішим питанням залишається підняття рівня професійної освіти. Зокрема, Міністерством освіти вже розроблений проект закону «Про професійну освіту», котрий повинен поєднати професійно-технічні училища, коледжі та технікуми, які були віднесені до вищої освіти. «Ці навчальні заклади складають цілий комплекс підготовки професіоналів, котрі дійсно дуже затребувані на ринку праці, але не готуються якісно», - пояснила перший заступник міністра.
Щоб виправити ситуацію, на думку Інни Совсун, необхідно створити передумови розвитку цієї сфери: «сьогодні 80% випускників шкіл вступають до університетів, але ринок праці не спроможний знайти таку кількість місць для працевлаштування. І, безперечно, необхідно розвивати нішу професійної освіти».
Ключовою проблемою професійно-технічної освіти перший заступник міністра вважає слабку матеріально-технічну базу, яка була створена ще 30-40 років тому. Адже студенти, які навчаються на основі технологій 30-річної давності, не виходять готовими на ринок праці, щоб працювати з більш сучасними технологіями. «Дуже важливо створити можливості для приватно-державного партнерства в професійній освіті. Студенти, навчаючись в училищі чи в технікумі, могли би проходити значну частину свого навчання безпосередньо на виробництві, де є сучасні технології, та на тих виробництвах, до роботи на яких, вони готуються», - підкреслила Інна Совсун.

"Шанхайський" рейтинг університетів - 2015
15 серпня Китайський університет Цзяо Тун опублікував новий рейтинг 500 кращих університетів світу. Починаючи з 2003 року Academic Ranking of World Universities (ARWU) щорічно представляє Топ-500 світових університетів і визнаний одним з найбільш авторитетних глобальних рейтингів вишів світу.
Незважаючи на те, що материковий Китай продовжує покращувати свої показники в "Шанхайському" рейтингу університетів світу, США і Європа як і раніше домінують у рейтинговій таблиці.
Як і минулого року, Китай представлений 32 вишами у рейтинговій таблиці топ-500. Тим не менш, багато вишів цієї країни посіли в 2015 році більш високі позиції. Сім університетів Китаю знаходяться в топ-200, у порівнянні з шістьма торік. Японія показала зниження своїх результатів, маючи 18 вишів, у порівнянні з 19 в 2014-му.
В цілому у рейтингу традиційно домінують Сполучені Штати, які мають 51 університет у топ-100.
Гарвардський університет залишається номером один вже тринадцятий рік поспіль. Інша частина топ-10 також залишається незмінною з минулого року, включаючи Стенфордський університет; Массачусетський технологічний інститут; Університет Каліфорнії, Берклі; Кембриджський університет; Прінстонський університет; Каліфорнійський технологічний інститут; Колумбійський університет; Університет Чикаго і Оксфордський університет.
Великобританія має дев'ять університетів в топ-100 - на один (Університет Уоріка - 92) більше, ніж у минулому році. Тим не менш, багато з провідних установ Великої Британії знизили свої результати: Імперський коледж Лондона опустився на одну позицію до 23-го місця, Університет Манчестера втратив три місця і став 41-м, а Единбурзький університет, втративши два місця, став 47-м.
Шанхайський рейтинг університетів складається на основі таких критеріїв, як кількість випускників-лауреатів Нобелівської або Філдсівської премії, цитованість дослідників, кількість статей, опублікованих в журналах Nature або Science, і навіть розмір будівлі університету.

 +