Сергій Квіт розповів про наслідки аудиту в НАУ
20 серпня 2015 року у Будинку Уряду відбувся брифінг Міністра освіти і науки України Сергія Квіта щодо наслідків аудиту в Національному авіаційному університеті. Про це повідомляє прес-служба МОН.
Як повідомив Міністр, Національний авіаційний університет – це унікальний і важливий навчальний заклад країни, який має наукову вагу, великі перспективи не лише для підготовки кадрів для авіаційної галузі, але й для міжнародної співпраці України. «З одного боку, ми ставимося до цього університету як до вищого навчального закладу особливої ваги та пов’язуємо з ним реалізацію важливих національних інтересів, з іншого – він став об’єктом комерційної уваги кількох осіб. Серед яких, проректор Національного авіаційного університету Максим Луцький», - пояснив Сергій Квіт.
За словами Міністра, впродовж декількох місяців Міністерство освіти і науки за проханням виконуючого обов’язки ректора університету проводило перевірку у Національному авіаційному університеті. «Ми перевіряли не тільки навчальний процес, а й господарську діяльність університету», - додав Сергій Квіт.
Міністр зауважив, що за результатами перевірки було виявлено проблеми не лише у вищому навчальному закладі, а й у самому Міністерстві освіти і науки. «Я прийняв рішення розпустити відділ внутрішнього аудиту Міністерства, який займається перевірками навчальних закладів. Дивним чином інтереси тих осіб, які мають комерційну зацікавленість у НАУ - збігаються з інтересами наших колег, які перевіряли цей навчальний заклад»,- повідомив Сергій Квіт.
Водночас Міністр запевнив, що розпочатий аналіз аудиторської перевірки буде доведений до кінця, а всі документи МОН передасть до правоохоронних органів. Серед порушень, виявлених перевіркою, Сергій Квіт назвав маніпуляцію з землею у Києві та Київській області, маніпуляцію з квартирами, незаконне призначення та перебування на посадах ряду проректорів, маніпуляції з інвесторами, закупівлю австрійських літаків на вітчизняному підприємстві. «Не отримано матеріальних активів – компенсація за земельну ділянку під забудову та 43 квартири в збудованому будинку», - уточнив Міністр.
За словами Сергія Квіта, після прозорих та відкритих виборів ректора НАУ, який буде дбати не тільки про сам університет та його репутацію, заклад і надалі зможе нормально розвиватися, займатися науковою діяльністю. «Нам важливо, щоб в університеті авіація не скорочувалася за рахунок комерції, а навпаки – зростала і розвивалася»,- підкреслив Міністр.
Сергій Квіт також повідомив, що виконуючим обов’язки ректора Національного авіаційного університету призначено Рімвідаса Хращевського, який був викладачем в цьому навчальному закладі.
Під час брифінгу Міністр підкреслив, що корупція – це соціальна проблема. Вона пов’язана ще з пострадянською свідомістю, а також із соціально-економічними умовами, котрі склалися в державі. «Наші студенти частіше готові давати хабарі, ніж викладачі готові їх брати»,- наголосив Сергій Квіт.
Міністр зазначив, що одне із ключових завдань Уряду – це боротьба з корупцією. Сергій Квіт нагадав, що нещодавно Парламентом прийнято закон, відповідно до якого, ректорами не можуть бути ті люди, які підпадають під дію закону про люстрацію, проти кого доведені звинувачення в корупції або в кримінальних злочинах. «Корупція не є метою університетів, і не є метою ректорів. Сучасний університет ніколи не буде корумпований, бо дбатиме про свою конкурентоздатність, а отже про репутацію»,- підсумував Сергій Квіт.

Освіта є об’єктом інформаційної агресії РФ, - МОН
Освітня галузь є об’єктом інформаційної агресії з боку Росії на тому ж рівні, що і економічна та оборонна галузі України. На цьому наголосив заступник міністра освіти і науки Павло Полянський під час проведення брифінгу на тему "Українська освіта в умовах інформаційної агресії з боку Російської Федерації".
За його словами, це не тільки боротьба за тексти підручників чи за риторику вчителів на уроках. В епіцентрі цих атак постає українська молодь.
Полянський зазначив, що найбільше російська інформаційна агресія стосується гуманітарних предметів як найбільш сприятливої до політичного впливу сфери. Застосування механізмів впливу на свідомість молодих українців здійснюється переважно через інтернет та засоби онлайн-освіти.
Заступник міністра зауважив, що особливо активна робота проросійських організацій по уніфікації української освіти з російськими програмами проводилась ще у 2010-2013 роках.
"Це і повернення до одинадцятирічної моделі середньої освіти, яка на сьогодні діє лише в Росії, і спроби вилучення з курсу історії важливих і знакових тем: Голодомору, російсько-української війни, діячів українського культурного і політичного відродження", - зазначив Полянський.
"Починаючи з подій на Майдані та прямої російської агресії ці спроби видозмінилися. Внутрішньо вони полягають у спробі прищепити російській молоді українофобію, несприйняття української Революції Гідності, шовіністичні імперські настрої щодо окупації Криму та російського вторгнення на сході України. Зовнішній аспект – ідеологічне зомбування засобами освіти молоді у тимчасово окупованому Криму та непідконтрольних Україні територіях Донецької і Луганської областях", - повідомив заступник міністра.
Також Павло Полянський зауважив, що МОН активно проводить роботу по протидії проросійським організаціям, котрі намагаються вести пропагандистську діяльність через школи.
"Зокрема, Міністерство звернулося з відповідним листом до Служби Безпеки України щодо діяльності такої громадської організації, як "Русская школа", на сайті якої відкрито вказані її спонсори та натхненники – "Русский мир", "Русское единство", "Единая родина", - повідомив Полянський.
Водночас він наголосив, що такі дії МОН ніяк не пов’язані з поборюванням російської мови.
"Батьки вільні у виборі шкіл для своїх дітей, і не залежно від того, якою мовою людина спілкується та якої вона національності, ми ставимося до неї як до громадянина України", - зазначив заступник міністра.

 +