У МОН обговорили новий закон "Про освіту"
19 серпня 2015 року у Міністерстві освіти і науки України відбулась друга сесія громадського обговорення проекту закону «Про освіту» за участю першого заступника міністра освіти Інни Совсун. Про це повідомляє прес-служба МОН.
Під час обговорення, перший заступник міністра зазначила, що представлений проект закону «Про освіту» має задати напрям руху для спеціальних законів різних рівнів освіти.
Першочерговим завданням проекту закону є опис нової структури системи освіти та нової моделі управління. Система управління в освіті, яка є зараз - вкрай неефективна. Типовий приклад – система атестації шкіл, яка реалізується місцевими органами управління. За словами Інни Совсун, такий орган водночас займається і забезпеченням школи, і відповідальний за перевірку її якості навчання. «В таких умовах не може бути ефективної оцінки. У проекті закону прописано створення системи оцінки шкільної освіти, що сприятиме забезпеченню рівного доступу до якісної освіти для всіх дітей», - підкреслила Інна Совсун.
У проекті закону «Про освіту» до оцінки якості шкіл планується залучити батьківські комітети. «У випадку невідповідності школи критеріям та державним стандартам якості, орган управління, отримавши незалежний звіт комісії, прийматиме рішення про зміну керівництва такої школи», - зазначила Інна Совсун.
Перший заступник міністра також зауважила, що однією з ключових змін в освіті є впровадження дванадцятирічної системи середньої освіти, що дозволить учням зробити акцент на профільному навчанні у старших класах, аби краще підготуватися до вибору своєї майбутньої професії.
Під час обговорення проекту закону «Про освіту» перший заступник Міністра підтримала пропозицію щодо розробки системи, яка б поєднувала систему вищої освіти з потребами бізнесу та потенційних роботодавців майбутніх випускників вищих навчальних закладів. Для цього було запропоновано прописати у проекті закону пропозицію про створення у закладах вищої та професійно-технічної освіти так званих «проектних офісів». Їх робота за рахунок співпраці з потенційними грантодавцями дозволить спростити академічні виїзди за кордон викладачів і студентів, збільшити заробітну плату викладачів, поглибити інтеграцію між навчальними закладами та забезпечити студентам проходження реальної практики.
Відповідаючи на запитання представників громадськості, Інна Совсун зазначила, що проект закону «Про освіту» передбачає легалізацію професійних досягнень, здобутих за межами офіційних закладів освіти. «В першу чергу, це стосується професійної освіти. Людина може бути дуже хорошим майстром, але вона не пройшла через формальну систему освіти та не має відповідних документів. Нерідко люди можуть отримати кваліфікацію безпосередньо на виробництві і їм треба дати можливість підтвердити ці знання», - зауважила перший заступник міністра.
Як повідомила Інна Совсун, проектом закону передбачено створення механізму сертифікації вчителів. Головною складовою сертифікації буде перевірка знань викладачем предмету, який він викладає. За її результатами педагог отримуватиме відповідну категорію. Також сертифікація сприятиме підвищенню оплати праці педагогічних працівників. Під час обговорення було запропоновано вводити нову систему оплати праці поступово, залишивши на перехідний період старий механізм атестації вчителів.
Експерт шведсько-українського проекту «Підтримка децентралізації в Україні» Ян Герчинський зосередив увагу учасників обговорення на терміні «засновник школи». «Для дошкільних закладів це будуть громади, для середніх шкіл – громади або райони, для старших шкіл, як і для закладів профтехосвіти – області. Проте, оскільки реформи тривають, повноваження засновників шкіл ще можуть змінюватись», - зазначив Ян Гречинський. За його словами, до повноважень засновника школи входитимуть питання обрання керівництва школи та умов цієї процедури, а також питання автономії навчального закладу.
Обговорення проекту складалося з двох тематичних сесій. Перша була присвячена загальним положенням, структурі освіти, закладам освіти, освітнім програмам, учасникам освітнього процесу. Друга – професійному розвитку та оплаті праці педагогічних та науково-педагогічних працівників, управлінню у сфері.

Майже тисяча шкіл потребує капремонту
Із загальної кількості навчальних закладів країни проведення реконструкції та капітального ремонту потребують 974 загальноосвітні школи. Відповідні дані були наведені під час розширеного засідання колегії Держсанепідслужби України під час якого було проаналізовано готовність навчальних закладів до нового навчального року.
За словами начальника відділу санітарного нагляду та профілактики неінфекційних захворювань Держсанепідслужби Олексія Даниленко, якість отримання освіти в значній мірі залежить від стану здоров’я учнів та умов навчання.
Для приведення навчальних закладів до вимог санітарних правил і норм на початку серпня керівникам шкіл та дитсадків було направлено більш ніж 13 тисяч пропозицій щодо зміцнення матеріально-технічної бази.
"Основні порушення санітарного законодавства традиційні. За результатами обстежень встановлено, що у неналежних умовах знаходяться 137 дошкільних та 379 загальноосвітніх навчальних закладів країни. Із загальної кількості навчальних закладів проведення реконструкції та капітального ремонту потребують 392 дошкільних навчальних заклади та 974 загальноосвітніх", - зазначають у Держсанепідслужбі.
На привозній воді працюють 267 (2,1%) дошкільних та 395 (2,3%) загальноосвітніх навчальних закладів.
Також спостерігається негативна динаміка в організації каналізування навчальних закладів. Досі потребують облаштування внутрішніх туалетів близько 10% загальноосвітніх навчальних закладів.

 Пожарная безопасность: правила и требования Включает в себя информации мерах соблюдения пожаробезопасности, средствах и способах устранения возгораний, профилактических мероприятиях и пр. Практика: предусматривает планирование профилактических мероприятий, анализ состояния потенциальных очагов или причин возникновения пожара и пр. Квалифицированные специалисты в области пожарной безопасности, как правило, досконально владеют всей необходимой информацией и основными навыками для предотвращения или устранения возгораний.+